lunes, 30 de noviembre de 2015

UN TALLER D'ESCRIPTURA CREATIVA EN EL SEGON CICLE DE PRIMÀRIA I ESCRIURE EN L' AULA UNA SITUACIÓ COMUNICATIVA

SISENA SESSIÓ: 30 de noviembre de 2015

PRIMERA PART: Taller d'escriptura

Els objectius principals que s'han de tindre per a poder fer aquest taller són:
- Tindre una bona comunicació del llenguatge
- Treballar l'ortografia i la gramática
- Potencial la imaginació i la capacitat creativa i l'expresiva al voltat de l'escriptura

Les metodologies més adients per aquest taller són:

- Durant el primer semestre serà dirigida
- Les activitats serán personals amb les propostes de treballs elegides per l'alumnat
- Al principi dos diex per setmana es realitza el treball, però després a gust de l'alumnat el taller es fa tots els dies una estona.

Pel que fa a les normes que s'han de seguir en el taller són:
- L'alumnat ha d'acabar una actitivitat abans d'escomençar altra.
- S'han d'alternar diferents propostes.
- Han de conèixer diferents tècniques i formes d'expressió escrita.
- Si l'alumnat està cansat ha de deixar de fer la tasca per al proper dia.

Respecte a l'activitat, l'alumnat pot ser puga demanar utilizar més la imaginació i que es realitzen propostes que siguen properes a ells i elles.

L'alumnat pot fer:
- Dos notícies per setmana per a treballar conceptes gramaticals.
- Crear i llegir poemes, per arribar a consursos literaris.
- Fer contes de manera col·lectiva i una vegada creats ficar-los a la biblioteca d'aula
- Utilitzar la correspondencia, l'alumnat pot escriure cartes entre ells i després entre altres centres.
- Poden fer diàlegs, descripcions, endevinalles, etc.


AQUEST TALLER: És un èxit i que amb aquest l'alumnat aconsegueix adquirir habit per la lectura, el gust per escriure i llegir i poden aprendre a la vegada que gauidixen.

SEGONA PART: Escriure en l'aula, una situación comunicativa.

Primer de tot dir que:

ESCRIPTURA= COMUNICACIÓ

 Per ensenyar a escrire hem de tindre en compte diferents aspectos destacats com:
- La planificació
- Saber desenvolupar el procés d'escriptura
- Arribar al text final

Hem de tindre en compte que l'acte d'escriure no és personal, ja que escriure de manera col·lectiva pot donar a l'alumnat diferents capacitats.

Per ajudar a donar idees, es poden fer diferents activitats, per tant ací deixem un parell d'elles amb els seus pasos a seguir.

1. REVISTA DE LA FESTA DE CARNESTOLTES

- Primer de tot s'ha de fer una planificació
- Després una cerca d'informació
- A continuación una primera escriptura
- Més endavant una revisió
- Finalment una escriptura final

Els xiquets i les xiquetes de sisé de primària utilitzen aquesta idea per explicar aquesta festa i el que es treballa en cada aula.
Primer de tot s'organitzen mitjançant una reunió i arriben a la decissió de tindre encarregat o encarregada en cada aula del centre.
Una vegada està tot redactat, els encarregats lligen a tot el centre allò escrit, per veure si és cert i si ells i elles se senten identificats en tot allò explicat.

2. ESCRIURE UN CONTE

L'alumnat de sisé de primària fan tres converses:
- La primera amb el docent en l'aula analitzen que és allò que més els agrada llegir.
- La segona, un grup d'alumnes va al primer cicle i l'alumnat de segon de primària conta els tipus de contes que els agrada més.
- La tercera es realitza a l'aula, després d'haver vist els contes que més agraden, trauen conclusions per començar a crear el conte, que es crea per parelles.
- Una vegada fets els contes van al primer cicle i els conten al xiquets i xiquetes i els imprimixen per tindre-los a la biblioteca d'aula.

Ací us deixem un link, què és un power point per a que us ajude a tindre més clar aquest apartat:

http://es.slideshare.net/ErikayCarola/un-taller-descriptura-creativa-per-a-segon-cicle-55658152




No hay comentarios:

Publicar un comentario