lunes, 2 de noviembre de 2015

LA COMPETÈNCIA LINGÜÍSTICA

Benvinguts i benvingudes al nostre blog! 

Aquest blog està creat per a fer partícip a tothom de l'educació dels xiquets i les xiquetes en els temes relacionats amb la competència lingüística i educació literària. A més podreu conèixer les metodologies i les eines que aportarem per a millorar aquest aprenentatge. 

PRIMERA SESSIÓ: Dia 26 d'octubre de 2015
Us proposem unes preguntes: Què penseu que significa la competència lingüística? Com la treballaríeu? 
Ací us presentem una pluja d'idees que pot ser us parega interessant, per a entendre millor el tema tractat. 

- Taller de premsa                
- Comunicació                                         
- Tertúlies dialògiques  
- Biblioteca d'aula/ intercanvi de llibres/ alliberament de llibres                 
- Teatre/ dramatitzacions
- Adaptacions literàries                
- Programa de ràdio                                
- Gramàtica
- Valors                                       
- Guies lectors                                          
- Text lliure
- Correspondència interescolar    
- Imaginació                                             
- Endevinalles
- Clàssics                                     
- Poesia/Haikús                                        
- Refranys/frases fetes
- Enfocament globalitzador          
- Faules/còmics                                        
- Rodari/ Teberosky
- Normatius/lingüístics                
- Projectes                                                 
- Grups de treball
- Competències                            
- Seqüències didàctiques                           
- Unitats didàctiques
- Aprenentatge significatiu          
- TILC                                                    
- Llibre viatger
- TICS                                         
- Interpretació
Per a que pugau entendre millor aquestos conceptes dins de l'aula, us oferim unes imatges d'aula que es pot diferenciar les diverses formes d'aprenentatge, per saber on es poden impartir i on resulta més complicat segons els nostres criteris.
MODELS D'ORGANITZACIÓ DE'AULA

Aquest model ens permet tindre una comunicació més fluida, doncs podem veure'ns tots i totes. Potencia l'aprenentatge cooperatiu, a més a més, l'alumnat pot participar d'una forma més activa.

Aquest model el mestre o la mestra està davant de tots i totes en una posició que no permet la comunicació entre tots i totes, l'alumnat es veu sols l'esquena i no la cara.

Per últim, en aquest model podem observar que també és fàcil la comunicació entre els participants encara que no és tan pròxima com la que treballa per grups. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario