CINQUENA SESSIÓ: 23 de novembre de 2015
La reexplicació de textos literaris consisteix en la reproducció del contingut d'un text, afavorint l'expressió oral i escrita del xiquet i la xiqueta que parla del text treballat utilitzant un llenguatge propi ampliant així a poc a poc el seu vocabulari.
Aquesta activitat es pot fer de dues maneres:
- Assemblea- debats, és a dir, conjuntament amb tots els companys i companyes més el docent o la docent, recopilen el contingut del fragment.
- Individualment es tracta de realitzar una reproducció de textos que els xiquets i les xiquetes aniran a poc a poc confeccionant un text sobre la narració llegida(funció metatextual).
Com a exemple d'este punt podem trobar el text que veiem ací baix,
Ací trobem la transcripció del text de Jimmy
Jimmy escriu un text en què enumera els personatges que apareixen al llibre i comenta un aspecte molt important: “Surt una marioneta i un llop i un nen i és un conte que no té lletres ni colors”. I és que es tracta d’un llibre sense text quasi, amb moltes seqüències d’imatges en les quals es desenvolupen els esdeveniments i les il·lustracions estan fetes amb llapis Crayon en blanc i negre.. A la secció d’opinió, Jimmy, en lloc de donar una raó per a llegir el llibre, ens diu que li va agradar des del moment en què surt el llop a la història: “m’ha agradat molt a partir del llop”.
En esta activitat els xiquets i xiquetes fan una resenya crítica del text que han llegit, fent una mena de resum i una opinió personal del que han llegit.
Els objectius que es pretenen aconseguir en esta activitat són els següents:
-Avaluar la própia comprensió del conte.
-Comprendre el desenvolupament narratiu.
-Reconèixer les diferències entre accions i intencions (paraules, fets, motius)
-Focalitzar l'atenció en fets i expressions (continguts i formes)
-Facilitar l'apropiació del text narratiu per a reproduccions posteriors, individuals o en petit grup.
Per finalitzar es deixem un video al link del CEIP Ângel Baixeras de xiquets/es de segon curs d'Educació Primària on es pot observar com treballem la reexplicació de textos literaris.
La docent la primera activitat que realitza és enumerar o recordar els personatges de la història de forma grupal, fent una recuperació de la sequéncia de la història. Desprès repassa como fen diàlegs correctament, sempre atenen al llenguatge emplat.
Una vegada amb recordat en grup tots aquells asprectes, cada xiquet/a es dirigeix a fer de manera individual la rescripció del conte.
El que es preten amb aquesta activitat es analitzar el text de forma colectiva per aprendre a escriure textos, afavorint l'expressió oral i escrita del xiquet i la xiqueta.
Ací us oferim el link d'un power point relacionat en aquest tema per tal d'ajudar-vos a la seua comprensió.
http://es.slideshare.net/ErikayCarola/la-reexplicaci-de-textos-literaris
No hay comentarios:
Publicar un comentario